heyvagroup
مشاوره تحصيلي

سازمان سنجش آموزش كشور در ابتدا با هدف تعيين نحوه گزينش دانشجويان براي ورود به دانشگاه‌ ها تاسيس و بعد از آن با هدف گزينش دانشجو براي آزمون هاي مختلف كنكور سراسري ، كارشناسي ارشد ، كارداني به كارشناسي ، كارداني فني و حرفه‌ اي ، جامع علمي كاربردي ، دكتري تخصصي ، پيام نور ، آزمون هاي بين الملل ، استعداد درخشان ، آزمون tolimo  و ساير آزمون هاي استخدامي كشور به كار خود ادامه داد . متقاضيان با توجه به نوع نياز خود وارد اين سايت مي شوند و در صورتي كه نتواند پاسخ سوال مورد نظر خود را بيابد ، مي تواند با ثبت سوال به صورت درخواست در قسمت سيستم پاسخگويي ، منتظر پاسخ كارشناسان اين سازمان باشند . در اين مقاله نحوه عضويت و ثبت درخواست از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور را براي علاقه مندان شرح مي دهيم .

 



نحوه عضويت در سايت سازمان سنجش

هر داوطلب ثبت درخواست در سيستم پاسخگويي بايد قبل از ثبت كردن درخواست خود ، در سايت سنجش عضو باشد . اگر قصد ثبت درخواست در سامانه پاسخگويي سازمان سنجش را داريد بايد بعد از ورود به سايت سازمان سنجش به نشاني sanjesh.org از منوي سمت چپ قسمت ((ورود به سيستم پاسخگويي )) را انتخاب كنيد . ( قسمت مقابل فلش قرمز رنگ ) .

 

 

بعد از ورود به صفحه بعدي ، روي دكمه (( عضويت در سايت )) كليك نماييد . ( عبارت مقابل فلش زرد رنگ )

 

 

سپس به صفحه (( عضويت در سايت )) هدايت مي شويد .

 

 

در اين صفحه ورود تمامي اطلاعات الزامي مي باشد و نكته بسيار مهم اين است كه بايد در قسمت پست الكترونيكي ، ايميلي را وارد كنيد كه به آن دسترسي داريد چون براي دريافت نام كاربري و رمز عبور الزاميست . بعد از ثبت اطلاعات و انتخاب گزينه (( تائيد )) ، به ايميلي كه در حين ثبت نام وارد كرديد ، پيامي حاوي نام كاربري و رمز عبور ارسال مي شود كه با داشتن آن مي توانيد وارد سايت سنجش شده و درخواست خود را ثبت كنيد .

 

 

 

 

 

نحوه ثبت درخواست در سايت سازمان سنجش

بعد از عضويت بايد مجددا از منوي سمت چپ به قسمت (( ورود به سيستم پاسخگويي )) برويد . ( قسمت مقابل فلش قرمز رنگ )

 

 

بعد از ورود به قسمت سيستم پاسخگويي به صفحه زير هدايت مي شويد .

 

 

همان طور كه در تصوير بالا مشاهده مي كنيد ، مي توانيد در بين سوالات متداولي كه در سايت موجود است به دنبال پاسخ سوال خود بگرديد . ابتدا بايد نوع آزمون را انتخاب نماييد . ( فلش قرمز رنگ ) و در بين سوالات ظاهر شده در صفحه ( فلش آبي رنگ ) ، به دنبال جواب سوال خود بگرديد . در صورتي كه جواب سوال خود را نيافتيد ، با انتخاب گزينه (( ورود به سيستم )) ( فلش صورتي رنگ ) وارد پنل كاربري خود در سايت سازمان سنجش شويد تا سوال خود را از كارشناسان بپرسيد . بايد از ايميل خود نام كاربري و رمز عبوري كه توسط سازمان سنجش براي شما ارسال شده ، در اين قسمت وارد كنيد . ( همانند تصوير زير )

 

 

در تصوير زير پنل كاربري را مشاهده مي كنيد كه بايد نوع آزموني كه در ارتباط با آن سوال داريد را انتخاب كنيد ( فلش قهوه اي رنگ ) و دكمه جستجو را بزنيد .

 

 

حال به صفحه زير هدايت مي شويد . در اين صفحه انواع درخواست هايي كه ممكن است براي اين آزمون مدنظر باشد و براي داوطلبان مورد سوال قرار بگيرد ، به صورت پيش فرض در نظر گرفته شده است . براي مثال در تصوير زير آزمون كنكور سراسري در سال 97 را مشاهده مي كنيد . همانطور كه مشخص است ، عنوان درخواستي به اسم (( دريافت شماره پرونده يا داوطلبي )) فعال است . شماره پرونده و شماره داوطلبي به متقاضيان آزمون هاي مختلف سازمان سنجش در حين ثبت نام تعلق مي گيرد و داشتن آن ها در مراحل مختلف هر آزمون مانند دريافت كارت ورود به جلسه آزمون ، مشاهده نتايج اوليه ، مشاهده نتايج نهايي ، وارد كردن لينك سوابق تحصيلي پيش دانشگاهي براي كنكور سراسري و ... الزامي است .  بنابر اين در بازه هاي زماني ذكر شده براي هر مرحله ، اين لينك فعال خواهد شد . اگر شما قصد دريافت (( دريافت شماره پرونده يا داوطلبي )) را داريد تنها با انتخاب عنوان ذكر شده ، مي توانيد شماره پرونده و يا شماره داوطلبي خود را ببينيد ( فلش قرمز رنگ ) . اما اگر سوال يا درخواست شما در بين عناوين مختلف نبود ، بايد روي عنوان (( عمومي )) كليك كنيد و سوال يا درخواست خود را از كارشناسان سازمان سنجش بپرسيد . ( فلش بنفش رنگ )

 

 

اگر گزينه درخواست عمومي را انتخاب كنيد ، وارد صفحه ارسال درخواست خواهيد شد . ( همانند تصوير زير ) .

 

 

بعد از تكميل فرم اطلاعات بالا و انتخاب دكمه (( تائيد )) ، پرسش شما در سايت سازمان سنجش ثبت شده و در اسرع وقت توسط كارشناسان بررسي خواهد شد .

عنوان درخواست هايي كه ثبت مي كنيد به سه رنگ مختلف آبي ، زرد و سبز در سامانه هستند . رنگ آبي به معناي (( در صـف بررسي )) ، رنگ زرد به معناي (( بررسي توسط كارشناسان )) و رنگ سبز به معني (( پاسخ داده شده )) مي باشد . وقتي رنگ درخواست شما آبي شد يعني هنوز درخواست و سوال شما توسط كارشناسان مشاهده نشده است ، وقتي رنگ درخواست شما زرد شد يعني درخواست شما توسط كارشناسان مشاهده شده ولي هنوز به آن پاسخي نداده اند و در نهايت رنگ سبز به معني اين است كه به سوال و يا درخواست شما پاسخ داده شده و مي توانيد با كليك بر روي عنوان درخواست خود ، جواب درخواست خود را مشاهده كنيد .

مشاوران مركز مشاوره تحصيلي هيوا آماده اند تا از طريق خدمات مشاوره تحصيلي تلفني هر گونه سوال يا درخواست شما متقاضيان را در سامانه پاسخگويي سازمان سنجش ثبت كنند .

 

 

 
 
 
منبع : نحوه ثبت درخواست در سايت سازمان سنجش
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ تير ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۴:۱۴ ] [ heyvagroup ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 391
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب